ΑρχικήΠρόσφατες ΑναρτήσειςΦθινοπωρινές τροφές που πρέπει να εντάξουμε στη διατροφή μας

Φθινοπωρινές τροφές που πρέπει να εντάξουμε στη διατροφή μας

Το φθινόπωρο έφτασε και είναι καιρός να εντάξουμε στη διατροφή μας υγιεινά εποχιακά τρόφιμα που ενισχύουν την καλή υγεία του οργανισμού μας. Ας δούμε λοιπόν ποια είναι τα φθινοπωρινά προϊόντα που αξίζει να έχουν μία θέση στη διατροφή μας.

Ξεκινάμε με την κολοκύθα, η οποία είναι πλούσια σε φυτικές ίνες αλλά και σε β-καροτένη, στην οποία οφείλει και το ζωηρό της χρώμα. Η β-καροτένη μετατρέπεται σε βιταμίνη Α από τον οργανισμό μας, γεγονός που ωφελεί εξαιρετικά την επιδερμίδα και την όρασή μας. Για να μπορέσουμε να την εντάξουμε στις συνταγές μας μπορούμε να ισορροπήσουμε την γλυκύτητά της συνδυάζοντάς την με αλμυρά βότανα όπως το φασκόμηλο.

Άλλο φθινοπωρινό λαχανικό είναι τα παντζάρια, τα οποία είναι 100% εδώδιμα, από τα φύλλα τους μέχρι τις ρίζες. Τα παντζάρια είναι πλούσια σε φυσικά νιτρικά άλατα και μπορούν να βοηθήσουν στη διατήρηση της καλής αρτηριακής πίεσης. Μπορούμε να τα καταναλώσουμε τόσο βρασμένα όσο και ωμά στις σαλάτες μας.

Οι γλυκοπατάτες αποτελούν ένα ακόμη υγιεινό φθινοπωρινό λαχανικό. Αποτελούν εξαιρετική πηγή βιταμίνης C και ποτάσσιου και μπορούν να καταναλωθούν μόνες τους ή σαν συνοδευτικό στα φαγητά μας. Το λάχανο αποτελεί επίσης εποχιακό λαχανικό εξαιρετικής θρεπτικής αξίας. Έχει εξαιρετικά λίγες θερμίδες, και μας προσφέρει βιταμίνη Α, C, Κ, αλλά και μαγνήσιο και μπορεί να αξιοποιηθεί πολλαπλά στη μαγειρική, ενώ συνδυάζεται εξαιρετικά με γλυκές τροφές όπως είναι τα καρότα και τα μήλα. Άλλο εξαιρετικά ωφέλιμο λαχανικό είναι και οι μπάμιες, οι οποίες περιέχουν βιταμίνες Κ και C αλλά και φολικό οξύ.

Στα φρούτα του φθινοπώρου ανήκουν τα αχλάδια, τα οποία είναι εξαιρετικά πλούσια σε ίνες και είναι προτιμότερο να καταναλώνονται αμέσως μετά τη συγκομιδή τους. Άλλο εποχιακό φρούτο είναι και τα cranberries τα οποία περιέχουν αντιοξειδωτικά και μπορούν να καταναλωθούν μαζί με τα δημητριακά μας ή και μόνα τους.

Σταφύλι Το σταφύλι είναι ο βασιλιάς των φρούτων μιας και τα οφέλη του δεν μπορούν να μετρηθούν στα δάχτυλα και των δύο χεριών. Tο σταφύλι ενισχύει τα επίπεδα των οιστρογόνων, μάχεται κατά των μικροβίων, αυξάνει την απορρόφηση ψευδαργύρου, με αποτέλεσμα τη γρηγορότερη επούλωση των πληγών, την καλύτερη σεξουαλική ικανότητα, γεύση και όσφρηση, πρόληψη της αρτηριακής υπέρτασης και πολλά άλλα.

Σπανάκι Το σπανάκι είναι μια τροφή ιδιαίτερα πλούσια σε βιταμίνες A,B,C, σε φυτικές ίνες, σε σίδηρο, μαγγάνιο, ασβέστιο, φυλλικό οξύ. Ένα από τα οφέλη του σπανακιού είναι ότι καθυστερεί τον εκφυλισμό των εγκεφαλικών κυττάρων που έρχεται με το γήρας και καταπολεμά την αρθρίτιδα. Σοτάρετέ το με λίγο σκόρδο, φάτε το ωμό μέσα σε σαλάτα ή κάντε το μια ωραιότατη πέστο για τα μακαρόνια σας. Φάτε όσο πιο πολύ μπορείτε τώρα που είναι η εποχή του.

Ρόδι Η αλήθεια είναι πως η αξία του ροδιού αναγνωρίστηκε πολύ πρόσφατα. Νέες έρευνες που έχουν βγει στο φως της δημοσιότητας λένε πως τα αντιοξειδωτικά που περιέχουν μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιακών προβλημάτων. Επίσης, παλαιότερες έρευνες έχουν δείξει πως το ρόδι μπορεί να βοηθήσει κάποιους ανθρώπους να προλάβουν τον καρκίνο του στήθους και του εντέρου.

Εντάξτε κι εσείς τις παραπάνω υγιεινές τροφές στο διαιτολόγιό σας αυτό το φθινόπωρο, για να ενισχύσετε την καλή υγεία του οργανισμού σας και προστατεύστε συνολικά την υγεία σα

RELATED ARTICLES

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

5 × two =

ΔΗΜΟΦΙΛΟΙ ΑΡΘΡΑ