Αμύγδαλα: To 20% των θερμίδων δεν απορροφώνται

168

Οι ξηροί καρποί περιορίζονται από κάποιες δίαιτες επειδή περιέχουν αρκετές θερμίδες.Όμως οι διατροφολόγοι λένε ότι δεν υπάρχει λόγος να νιώθουμε ενοχές εάν φάμε μερικούς ξηρούς καρπούς γιατί δεν απορροφώνται όλα τους τα λιπαρά από το ανθρώπινο σώμα.

Επιστήμονες από το Τμήμα Διατροφικών Επιστημών King’s College του Λονδίνου έχουν βρει ότι το 20% του λίπους από τους ξηρούς καρπούς και συνεπώς των θερμίδων δεν απορροφώνται. Αυτό το εύρημα έρχεται σε αντίθεση με την πεποίθηση ότι τα οι ξηροι καρποί έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ενέργεια και λίπος που προάγουν την αύξηση του σωματικού βάρους.

Οι ερευνητές αξιολόγησαν ιδιαίτερα τα αμύγδαλα και διαπίστωσαν ότι η κατανάλωσή τους οδήγησε σε χαμηλότερη και βραδύτερη απελευθέρωση τους λίπους τους στην κυκλοφορία του αίματος. Επιπλέον, το μη απορροφημένο μέρος των ξηρών καρπών που εισέρχονται στο παχύ έντερο παρέχει τις απαραίτητες φυτικές ίνες οι οποίες δρουν ως πηγή θρεπτικών συστατικών για τα βακτήρια του εντέρου.

Τα στοιχεία δείχνουν επίσης, από προηγούμενες μελέτες, ότι η τακτική κατανάλωση ξηρών καρπών συνδέεται με μικρότερη περιφέρεια μέσης και καλύτερη υγεία των εντέρων.

Η Sarah Berry από το Kings College του Λονδίνου δήλωσε: “Είναι κρίσιμο να απομακρυνθούμε από τη μακροχρόνια πεποίθηση ότι τα ξηροί καρποί είναι γεμάτοι θερμίδες και μας κάνουν να κερδίσουμε βάρος. Πράγματι, έχουμε δείξει ότι είναι μια πολύ καλή επιλογή σνακ προφέροντας οφέλη για το έντερο και την καρδιαγγειακή υγεία μας”.

Η ειδικός πρόσθεσε: “H έρευνα δείχνει ότι οι πληροφορίες που αναγράφονται στη συσκευασία δεν ανταποκρίνονται πάντα με ακρίβεια στο λίπος και τις θερμίδες που καταναλώνουμε. Οι ξηροί καρποί είναι το τέλειο παράδειγμα γιατί τους αποφεύγουμε λόγω των θερμίδων αλλά μας κάνουν καλό”.

Προηγούμενες έρευνες έχουν δείξει επίσης ότι δεν απορροφώνται όλες οι θερμίδες των ξηρών καρπών από τον ανθρώπινο οργανισμό. Αυτό συμβαίνει επειδή εμποδίζεται η διείσδυση των πεπτικών ενζύμων. Έτσι από μια μερίδα 28 γραμμαρίων αμυγδάλων προσφέρει στην πραγματικότητα 129 θερμίδες σε σύγκριση με τις 160 που διαθέτουν.

Ωστόσο όταν οι ερευνητές συνέκριναν τα ολόκληρα αμύγδαλα με τα τριμμένα αμύγδαλα σε μορφή αλευριού βρήκαν ότι τα τελευταία απορροφώνται περισσότερο. Καταλήγουν λοιπόν ότι ο ιδανικός τρόπος κατανάλωσης των ξηρών καρπών είναι τη φυσική τους μορφή.

www.healthyliving.gr