Γιατί βάζουμε κιλά το καλοκαίρι ;;;

250

Η διατροφή τους θερινούς μήνες βασίζεται σε φρέσκα καλοκαιρινά φρούτα και φρουτοσαλάτες, σαλάτες όπως η χωριάτικη και ελαφριά ελληνικά φαγητά (φασολάκια, μπριάμ, μελιτζάνες και κολοκυθάκια ψητά κλπ.).
Η θάλασσα, οι καλοκαιρινές διακοπές και οι υψηλές θερμοκρασίες, συνήθως συνδυάζονται με διάφορες εξορμήσεις και σαββατοκύριακα σε παραλίες με ελαφρύ φαγητό και δροσερά φρούτα να μας γεμίζουν ενέργεια μετά από το παιχνίδι και το κολύμπι .

Παρόλα αυτά, πολλοί είναι αυτοί που βάζουν κιλά τους μήνες αυτούς. Γιατί συμβαίνει αυτό όμως, αφού τα φαγητά υποτίθεται ότι είναι ελαφριά, υπάρχει συνεχόμενη κίνηση και πολλές φορές η ζέστη μειώνει την όρεξη για φαγητό;

Παρακάτω ακολουθούν μερικοί λόγοι για τους οποίους συμβαίνει αυτό:

  1. Πολλά Φρούτα

Τα φρούτα πέρα από νόστιμα και εύκολα στην κατανάλωση μπορούν να συμβάλουν στη αύξηση του βάρους. Αυτό συμβαίνει γιατί και τα φρούτα έχουν θερμίδες. Και μάλιστα αποτελούνται κατά 99% από σάκχαρα (απλούς υδατάνθρακες). Μια μέτρια μπανάνα έχει περίπου 20 γρ. υδατάνθρακες και 80 θερμίδες, ενώ 1 κουταλιά της σούπας ζάχαρη έχει 15 γρ. υδατάνθρακες με 60 θερμίδες. Είναι η ζάχαρη πιο υγιεινή από τη μπανάνα; Σίγουρα όχι. Ωστόσο τα φρούτα και οι χυμοί περιέχουν πολλά σάκχαρα και σε υπερβολικές ποσότητες ξεπερνούν τα φυσιολογικά όρια πρόσληψης σακχάρων καθημερινά. Η ταμπέλα «υγιεινό», δεν σημαίνει ότι το τρόφιμο αυτό μπορεί να καταναλώνεται ανεξέλεγκτα.

  1. Αλκοόλ

Τα καλοκαιρινά βράδια συνδυάζονται συχνά και από πολλούς με τη συντροφιά ενός δροσιστικού ποτού ή κοκτέιλ. Οι επιλογές πολλές: από κρασί και μπύρα, μέχρι κλασικά αλλά και πιο περίπλοκα κοκτέιλ. Δεν θα πούμε πώς το ποτό απαγορεύεται, ειδικά όταν καταναλώνεται με μέτρο και από ανθρώπους που δεν αντιμετωπίζουν κάποιο σχετικό πρόβλημα υγείας. Παρόλα αυτά η ποσότητα μετράει όπως και η συχνότητα. Το αλκοόλ μεταβολίζεται διαφορετικά από τον οργανισμό, ο οποίος το αναγνωρίζει ως άγνωστη ουσία συγκριτικά με τα τις πρωτεΐνες, τα λίπη και τους υδατάνθρακες. Και δεν είναι μόνο αυτό. Τη «ζημιά» την κάνουν και τα διάφορα συνοδευτικά του αλκοόλ. Ποικιλίες αλλαντικών και τυριών, κράκερ και ξηροί καρποί συνοδεύουν τα ποτά μας και πολλές φορές οι κατανάλωσή τους γίνεται χωρίς μέτρο, ειδικά όταν ανανεώνονται διαρκώς κατά τη παραμονή μας στο μαγαζί.

γιατί βάζουμε κιλά το καλοκαίρι;;;
  1. Ακινησία

Λόγω της ζέστης, πολλές φορές μας φαίνεται αδιανόητο να γυμναστούμε ή να περπατήσουμε μέχρι τη δουλειά. Είναι λογικό φυσικά να δυσφορούμε όταν η θερμοκρασία ξεπερνάει καθημερινά τους 30οC. Παρόλα αυτά υπάρχουν πολλοί τρόπου να αυξήσουμε τη φυσική μας δραστηριότητα. Δοκιμάστε όταν πηγαίνετε θάλασσα να κολυμπάτε ή να περπατάτε κουνώντας τα χέρια σας δυναμικά μέσα στο νερό, δοκιμάστε καλοκαιρινά αθλήματα όπως windsurf, beach volley, ρακέτες κ.α. Περπατήστε αργά το απόγευμα απολαμβάνοντας τη δροσιά και το όμορφο ηλιοβασίλεμα που μας προσφέρει η χώρα μας. Γυμναστείτε σε κλιματιζόμενους χώρους για να αποφύγετε την υπερθέρμανση του σώματος.

γιατί βάζουμε κιλά το καλοκαίρι;;;
  1. Ακατάστατο φαγητό

Λόγω ζέστης και δυσφορίας πολλές φορές μέσα στη μέρα δεν έχουμε όρεξη να φάμε. Έτσι έρχονται οι βραδινές ώρες όπου μετά από μια γεμάτη μέρα δεν μπορούμε να κρατηθούμε και τρώμε ανεξέλεγκτα. Το έτοιμο και γρήγορο φαγητό έχει την τιμητική του. Έτσι μπορούμε να ξεφύγουμε , ειδικά με την κατανάλωση συμπυκνωμένων ενεργειακά φαγητών όπως πίτσα, παγωτά κ.ά.

Προσπαθήστε να διατηρήσετε ένα πρόγραμμα στη διατροφή σας και κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, με συχνά και μικρά ελαφριά γεύματα, αρκετά φρούτα και λαχανικά και περιορισμένα γλυκά και junk food. Ωστόσο χωρίς άγχος και ιδιαίτερη αυστηρότητα, αφού το καλοκαίρι είναι για όλους μια περίοδος χαλάρωσης από την πίεση μιας ολόκληρης χρονιάς και είναι ευκαιρία να το «ρίξουμε» έξω και να διασκεδάσουμε.

Καλό Καλοκαίρι !!!

.diatrofikiagogi.gr