Ενεργοποίηση μεταβολισμού και απώλεια βάρους

149

Ο ήλιος έχει βγει για τα καλά και αυτό μας κάνει πολύ ευτυχισμένους. Είναι γνωστό πως κατά την περίοδο του χειμώνα ο μεταβολισμός μειώνεται και αυτό δυσχεραίνει την απώλεια βάρους. Επίσης είναι μια περίοδος που μπορεί να έχει περισσότερο την ανάγκη να καταναλώσεις περισσότερες θερμίδες καθώς το σώμα σου χρειάζεται περισσότερη τροφή για να διατηρήσει την θερμοκρασία και να λειτουργήσουν σωστά όλοι οι μηχανισμοί. Όταν αυξάνεται η θερμοκρασία έχεις περισσότερες πιθανότητες να χάσεις βάρος και ήρθε η ώρα να το εκμεταλλευτείς.

Αυτό που μπορεί να βοηθήσει την προσπάθεια σού είναι το γεγονός πως όσο φτιάχνει ο καιρός είσαι περισσότερες ώρες έξω με αποτέλεσμα να έχεις μεγαλύτερη έκθεση σε βιταμίνη D που έχει συνδεθεί σε πολλές μελέτες με την απώλεια βάρους. Αυτή την περίοδο η σωματική δραστηριότητα αυξάνεται και μπορείς να εκμεταλλευτείς αυτό το γεγονός ώστε να ενισχύσεις τον μεταβολισμό σου και να έχεις ένα καλύτερο αποτέλεσμα στην απώλεια βάρους. Επίσης είναι η εποχή που αρχίζουν να βγαίνουν εποχιακά φρούτα και λαχανικά, έτσι έχεις περισσότερες επιλογές για να εμπλουτίσεις την διατροφή σου!

Ενεργοποίηση μεταβολισμού και απώλεια βάρους: Ποια όμως είναι τα απλά βήματα που μπορείς να ακολουθήσεις ώστε να έχεις μια σωστή βάση;

1. Πιες άφθονα υγρά

Αυτή την εποχή είναι πολύ σημαντικό να παραμείς ενυδατωμένη. Δεδομένου ότι ιδρώνεις πολύ, καταλήγεις να χάνετε περισσότερα υγρά και να αφυδατώνεται ο οργανισμός σου. Το νερό είναι απαραίτητο για την εκτέλεση σημαντικών λειτουργιών του σώματος. Εάν η γεύση του νερού είναι πολύ μονότονη για εσένα, μπορείς να καταναλώνεις και άλλα ροφήματα όπως πράσινο τσάι, ανθρακούχο νερό με λεμόνι ή πορτοκάλι, βότανα όπως λουίζα κ.α. Εάν διατηρείς τον εαυτό σου ενυδατωμένο, θα νιώθεις πλήρης για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, έτσι δεν θα νιώθεις έντονα το αίσθημα της πείνας.

2. Κατανάλωσε εποχιακά φρούτα και λαχανικά

Το καλοκαίρι έρχεται γεμάτο με φρούτα και λαχανικά πλούσια σε αντιοξειδωτικά και ίνες που είναι γνωστό ότι προάγουν την απώλεια βάρους. Τα φρούτα και τα λαχανικά περιέχουν λίγες θερμίδες και μπορούν να αποτελέσουν υγιεινά σνακ που θα σου προσφέρουν κορεσμό χωρίς να φορτώσουν τον οργανισμό σου με κενές θερμίδες. Το αγγούρι και το καρότο είναι ένα εύκολο και γρήγορο σνακ κάνει χαμηλών θερμίδων που μπορείς να προσθέσεις στη διατροφή σου.

3. Κατανάλωσε περισσότερες βιταμίνες του συμπλέγματος Β.

Οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β διαδραματίζουν ουσιαστικό ρόλο στον μεταβολικό ρυθμό. Ορισμένες βασικές βιταμίνες Β περιλαμβάνουν Β1 (θειαμίνη), Β2 (ριβοφλαβίνη) και Β6 (πυριδοξίνη).

Οι βιταμίνες του συμπλέγαμτος Β βρίσκονται σε πολλά τρόφιμα, όπως: πολύχρωμα φρούτα και λαχανικά πατάτες, αυγό, φυστικοβούτυρο, όσπρια, τρόφιμα ολικής αλέσεως.

4. Ρύθμισε τις ώρες που τρως

Το σώμα λειτουργεί σαν ρολόι και είναι σημαντική η κατανάλωση γευμάτων σε σταθερούς χρόνους ώστε να διατηρηθεί η μεταβολική ισορροπία. Διαφορετικά, εάν καταναλώνει σε άστατους χρόνους τα γεύματα σου το σώμα μπορεί να κάψει λιγότερες θερμίδες αργότερα και να αποθηκεύσει περισσότερο λίπος. Με την κατανάλωση φαγητού σε τυπικές ώρες, μπορείς να μειώσεις αυτήν την τάση.

5. Κατανάλωσε επαρκής θερμίδες

Πολλοί πιστεύουν πως παραλείποντας τα γεύματα είναι ένας σωστός τρόπος απώλεια βάρους. Ωστόσο, αυτό μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τον μεταβολισμό. Η κατανάλωση λίγων θερμίδων μπορεί να προκαλέσει επιβράδυνση του μεταβολισμού ενός ατόμου, και να μειωθούν οι ημερήσιες καύσεις. Ανάλογα με την φυσική δραστηριότητα οι ημερήσιες θερμιδικές ανάγκες αλλάζουν, όμως μια φυσιολογική πρόσληψη θερμίδων για μια ενήλικη γυναίκα είναι μεταξύ 1400 με 2000 θερμίδων ανά ημέρα και για τους άνδρες είναι μεταξύ 2.000 και 3.000 θερμίδων.

https://www.shape.gr