Πώς θα τρώμε περισσότερα τρόφιμα με αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες

137

Είναι πολύ σημαντικό η διατροφή μας να είναι πλούσια σε αντιφλεγμονώδεις τροφές, για να διατηρούμε τις άμυνες του οργανισμού μας υψηλές.

Μια αντιφλεγμονώδης δίαιτα είναι πλούσια σε τροφές που περιέχουν αντιοξειδωτικά που προάγουν την υγεία, πολυφαινόλες και άλλες ενώσεις που τονώνουν το ανοσοποιητικό μας σύστημα και καταπολεμούν τις φλεγμονές.

Τα τρόφιμα με αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες περιλαμβάνουν, αλλά δεν περιορίζονται σε:

  • βότανα και μπαχαρικά, όπως κουρκουμά, κανέλα, τζίντζερ, σκόρδο, πιπέρι και δεντρολίβανο
  • φρούτα, όπως ανανά, παπάγια, μάνγκο, μούρα και κεράσια
  • λαχανικά, όπως καρότα, κολοκύθα, πράσινα φυλλώδη λαχανικά και κολοκυθάκια
  • όσπρια, όπως φασόλια, ρεβίθια, φακές
  • λιπαρά ψάρια και άλλες πηγές ωμέγα-3, όπως σαρδέλες, σολομό, σκουμπρί, ρέγγα και ιχθυέλαιο, αλλά και λιναρόσπορο και καρύδια
  • γαλακτοκομικά, όπως το γιαούρτι
  • δημητριακά ολικής αλέσεως.

Αν και δεν υπάρχει σαφώς καθορισμένη αντιφλεγμονώδης δίαιτα, υπάρχουν πολλές συστάσεις για τα τρόφιμα που πρέπει να λαμβάνετε περισσότερο, όπως και αυτά που πρέπει να λαμβάνετε λιγότερο για τη θεραπεία της φλεγμονής στο σώμα.

Μερικές συμβουλές για να ξεκινήσετε μια αντιφλεγμονώδη δίαιτα είναι οι εξής:

  • Αντικαταστήστε τα αναψυκτικά με ζάχαρη και τους συμπυκνωμένους χυμούς, με απλό νερό ή χυμούς φρούτων διαλυμένους με νερό.
  • Αυξήστε την πρόσληψη φυτικών ινών τρώγοντας περισσότερα δημητριακά ολικής αλέσεως, φρούτα και λαχανικά σε καθημερινή βάση.
  • Τρώτε λιπαρά ψάρια, συμπεριλαμβανομένων σαρδέλας και σολομού, δύο φορές την εβδομάδα.
  • Συμπεριλάβετε στη διατροφή σας περισσότερους ξηρούς καρπούς, σπόρους, βούτυρο ξηρών καρπών, αβοκάντο και ελαιόλαδο για υγιεινά λιπαρά.
  • Ενσωματώστε περισσότερα βότανα και μπαχαρικά στα πιάτα σας.
  • Πιείτε τσάι από βότανα, όπως τσάι τζίντζερ, κανέλα ή χαμομήλι.

https://www.iatronet.gr