Συντήρηση Βάρους Μετά από Απώλεια

156

Αυτό που επιθυμούσατε όλο αυτό καιρό που ακολουθούσατε ένα πρόγραμμα διατροφής ήταν να απαλλαχθείτε από τα περιττά κιλά που σας βασάνιζαν. Και ενώ φθάσατε στο πολυπόθητο αποτέλεσμα με μεγάλη προσπάθεια, υπομονή και επιμονή, και νομίζατε ότι τελείωσε το «βασανιστήριο», ουσιαστικά ο μεγάλος αγώνας τώρα αρχίζει: η ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ των κιλών που χάσατε!!!. 

Το διάστημα της συντήρησης είναι εξαιρετικά σημαντικό, και αυτό γιατί αν μετά τη δίαιτα αφεθείτε ελεύθεροι και αρχίσετε να τρώτε ό,τι και όπως νομίζετε δηλαδή με λανθασμένους συνδυασμούς και υπερβολές, όλη η προσπάθειά σας θα πάει σίγουρα χαμένη.

Βέβαια, μετά από κάθε δίαιτα – περισσότερο ή λιγότερο αυστηρή – κάθε άνθρωπος μπορεί να νιώσει στερημένος και η λαχτάρα του για φαγητό να είναι τέτοια ώστε να ξεκινήσει να τρώει χάνοντας το μέτρο. Επειδή όμως η επιτυχία ενός διαιτολογίου δεν κρίνεται απλά από το αποτέλεσμα αλλά από τη μονιμότητα του αποτελέσματος, είναι πολύ σημαντικό να πειθαρχήσετε στους κανόνες της συντήρησης προκειμένου να έχετε πάντα το κομψό σώμα και το ιδανικό βάρος που επιθυμείτε που με τόσο κόπο αποκτήσατε. 


ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ 


Η συντήρηση έχει ως απώτερο στόχο να κάνει το άτομο να τρώει σε όλη την υπόλοιπη ζωή του ισορροπημένα, και αυτό υπό την στενή παρακολούθηση του ατόμου από τον/την διαιτολόγο του, ο οποίος θα του μάθει πώς να ισορροπεί τους τρεις βασικούς παράγοντες (τροφή-άσκηση-αλλαγή συμπεριφοράς), ώστε να πετύχει τους στόχους ελέγχου του βάρους του. 


ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ/ΤΗΝ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟ 


Στη συντήρηση το άτομο που έχει χάσει βάρος μαθαίνει πώς να ξεκινήσει σιγά-σιγά να τρώει τα πάντα στις ποσότητες που έχει ανάγκη με βάση τις θερμίδες που θα πρέπει να παίρνει ημερησίως. Σε αυτό το στάδιο θα πρέπει από την πλευρά του ο διαιτολόγος να ενημερώσει και να εκπαιδεύσει το άτομο για τον κατάλογο ανταλλαγής των ισοδυνάμων, ώστε να ξέρει πώς μπορεί να εναλλάσσει τις τροφές (π. χ. η φέτα ψωμί του τοστ ισοδυναμεί με 100 γρ. πατάτας ή ½ φλιτζάνι πουρέ). Είναι επίσης πολύ σημαντικό να συμβουλεύεστε τον διαιτολόγο σας καθώς μαθαίνετε να χρησιμοποιείτε το πρόγραμμα ανταλλαγής γευμάτων και τους καταλόγους ισοδύναμων τροφών για ανταλλαγές, γιατί μπορεί να χρειάζεται κάποια αλλαγή αν αποδειχθεί ότι κάτι δεν είναι καλό για σας ή δεν σας ταιριάζει. Η σταδιακή πρόσθεση «νέων» τροφών στο ημερήσιο διαιτολόγιο βοηθάει τον οργανισμό να σταθεροποιήσει ευκολότερα το βάρος του. Να θυμάστε ότι όσο πιο αυστηρή είναι η δίαιτα που ακολουθήσατε τόσο πιο πολύ θα διαρκέσει η συντήρηση. 

ΜΙΚΡΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ

  • Το σύνολο της ημερήσιας τροφής πρέπει να μοιράζεται σε 3 κυρίως γεύματα και 2 μικρά ενδιάμεσα (σνακς). Μην παραλείπετε ποτέ κανένα από τα γεύματα και ιδιαίτερα το πρωινό σας. 
  • Φροντίστε να συμπληρώνετε το καθημερινό σας πιάτο με άφθονα λαχανικά όπως ντομάτες-αγγούρια-μαρούλι-χόρτα-καρότα-σπανάκι.(Οι τροφές αυτές έχουν ελάχιστες ή και καθόλου θερμίδες. 
  • Προσπαθήστε να καθιερώσετε το εβδομαδιαίο πρόγραμμα διατροφής σας ως εξής: 2 μερίδες ψάρι, 1-2 μερίδα πουλερικά, 2-3 μερίδες όσπρια, 1 μερίδα πατάτες ή ζυμαρικά, 2 αυγά/εβδομάδα. Το κόκκινο κρέας προσπαθήστε να το καταναλώνετε 1 φορά στις 2 εβδομάδες. 
  • Οπωσδήποτε να τρώτε τουλάχιστον τρία φρούτα εποχής ημερησίως. 
  • Μην τσιμπολογάτε μεταξύ των γευμάτων. 
  • Προσπαθήστε να ελέγχετε την ποσότητα ζάχαρης και γλυκών που καταναλώνετε. Δεν πρέπει να τρώτε περισσότερα από δύο γλυκά την εβδομάδα. 
  • Χρησιμοποιείτε ως μοναδική πηγή λίπους το ελαιόλαδο. Μην ξεχνάτε βέβαια ότι καλό είναι να χρησιμοποιείτε όσο το δυνατόν λιγότερο λάδι. 
  • Έχετε πάντα υπόψη ότι είναι εξαιρετικά σημαντικό να πίνετε 6-8 ποτήρια νερό τι ημέρα, τα οποία είναι απαραίτητα για την καλή λειτουργία του οργανισμού
  •  Εντάξτε τη γυμναστική στον τρόπο ζωής σας, και μην την σταματήστε όταν σταματήσετε και την δίαιτα σας. 
  • Τέλος ,προσπαθήστε να μασάτε αργά την τροφή σας και γενικά να την απολαμβάνετε με ηρεμία.

Συμπερασματικά , βλέπουμε ότι με τη συντήρηση μπαίνουν κάποια όρια και τίθενται κάποιοι στόχοι. Αν το άτομο πετύχει και πειθαρχήσει στους κανόνες της συντήρησης, τότε θα μπορεί να είναι αισιόδοξο οτι το αποτέλεσμα θα έχει διάρκεια στο μέλλον.      

πηγη http://www.kcal.gr