κατανάλωση νερού κατά το γεύμα

184

Δεν είναι λίγοι εκείνοι που πραγματικά αναρωτιούνται για το αν τελικά εμποδίζει την διαδικασία της πέψης η κατανάλωση νερού κατά το γεύμα. Πράγματι, υπάρχουν διάφορες απόψεις που μας αποτρέπουν να πίνουμε νερό με το φαγητό μας αφού όπως υποστηρίζεται: «το νερό αραιώνει την οξύτητα και τα πεπτικά ένζυμα του στομάχου», « η τροφή αποβάλλεται με το νερό, χωρίς να έχει χωνευτεί πλήρως» κ.α.

κατανάλωση νερού κατά το γεύμα

Όπως γνωρίζουμε βιοχημικά, το νερό μόλις φτάσει στο στομάχι απορροφάται ταχέως από τα κύτταρα. Όταν λοιπόν στο στομάχι μας υπάρχει τροφή που πέπτεται , το νερό που θα καταναλώσουμε δεν θα παραμείνει στο στομάχι αλλά θα διαπεράσει την τροφή και θα απορροφηθεί σε πολύ λίγα λεπτά χωρίς να συμπαρασύρει την άπεπτη τροφή και χωρίς να αραιώνει την οξύτητα του στομάχου.

Επίσης δεν θα μπορούσε να είναι δυνατή η αραίωση της οξύτητας , αφού το στομάχι μας προσαρμόζεται στις αλλαγές, διατηρώντας τη διαδικασία της πέψης φυσιολογική.

Σκεφτείτε ότι αν γινόταν αυτό , τότε ακόμα και η κατανάλωση τροφίμων πλούσιων σε υγρά (π.χ. αγγούρι) θα δημιουργούσε έντονα πεπτικά προβλήματα. Σημαντικό να σημειωθεί ότι η κατανάλωση νερού κατά το γεύμα πλεονεκτεί στο γεγονός ότι «κοντρολάρει» το αίσθημα της πείνας.

Δηλαδή, πίνοντας νερό μπορούμε ευκολότερα να αντιληφθούμε πόση ποσότητα τροφής πρέπει να καταναλώσουμε ώστε να νιώσουμε χορτάτοι.

Σύμφωνα με όλα τα παραπάνω, εύκολα καταλήγει κανείς στο συμπέρασμα πως η κατανάλωση λογικών ποσοτήτων νερού κατά τη διάρκεια των γευμάτων ΔΕΝ παρεμποδίζουν την πέψη της τροφής.

Οπότε πιείτε νερό άφοβα, σε μικρές γουλιές ενώ τρώτε και  προσοχή στο να μην καταπίνετε αέρα και αμάσητη την μπουκιά σας ενώ καταναλώνετε νερό.

Τέλος, να σημειωθεί πως σε συγκεκριμένες περιπτώσεις, όπως σε άτομα με γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση αλλά και άλλες παθήσεις του πεπτικού συστήματος, θα πρέπει να δοθεί προσοχή στην κατανάλωση νερού μόνο πριν και μετά το γεύμα ( τουλάχιστον μισή ώρα).

Παρόλα αυτά οι ανάγκες μπορεί να διαφέρουν από ασθενή σε ασθενή και για αυτόν τον λόγο η συμβολή του διαιτολόγου-διατροφολόγου σας, για μια πιο εξατομικευμένη σύσταση, κρίνεται απαραίτητη.

πηγή :

diatrofikiagogi.gr